Green Food

Hållbarhetsrapportering med varumärkesbyggande innehåll.

Läs hela rapporten här

 

Greenfood är en global livsmedelskoncern med fokus på green convenience (grön, hälsosam och lättillgänglig mat) MED drygt 20 bolag inom både B2B och B2C. Greenfoods mål är att göra hälsosam mat godare, mer tillgänglig och enklare att konsumera – helt enkelt snabbmat som är bättre för människan – och miljön.

Brid fick i uppdrag att ta fram en hållbarhetsrapport med varumärkesbyggande innehåll som skulle stärka Greenfoods varumärke och samtidigt redovisa deras hållbarhetsrapportering. Rapporten ska ge en inblick i det aktiva hållbarhetsarbetet och visa på de framsteg som gjorts under året samt skildra omvärldens utmaningar och behov inför framtiden ur ett hållbarhetsperspektiv.

En bra hållbarhetsrapport är så mycket mer än bara rapportering.

Förutom att redovisa de framsteg som Greenfood gjort i sitt hållbarhetsarbete under 2021 kan rapporten användas som en källa till content för marknadsavdelningen. Innehållet i form av trendspaning, omvärldsanalys och material kan användas i marknadsföring under en längre period framöver.

FLER CASE

Santander Consumer Bank

Lantbrukarnas Riksförbund

Fossilfritt Sverige